Stomatologia dziecięca

Gabinet przyjazny dzieciom

Jestem lekarzem dentystą z wykształceniem psychologicznym. Staram się indywidualnie podchodzić do potrzeb wszystkich pacjentów, również tych najmłodszych. Od początku mojej ścieżki zawodowej, stomatologia dziecięca stanowiła pole moich zainteresowań – dzięki temu zdobyłam duże doświadczenie w leczeniu dzieci. W tym czasie mogłam się też przekonać, że po prostu lubię pracę z najmłodszymi pacjentami. 🙂

Nasz gabinet jest dostosowany do potrzeb dzieci. Wizyta przebiega w obecności rodzica, tak aby dziecko czuło się komfortowo. Po wizycie mali pacjenci mogą wybrać dla siebie atrakcyjną nagrodę.

Wizyta adaptacyjna

Pierwsza wizyta u dentysty jest ważnym wydarzeniem dla dziecka i często ma wpływ na późniejsze nastawienie pacjenta do leczenia. Dlatego warto wybrać się na wizytę adaptacyjną jeszcze zanim zauważą Państwo pierwsze oznaki próchnicy. W czasie jej trwania dziecko oswaja się z gabinetem stomatologicznym, w przyjaznych warunkach poznaje sprzęt i akcesoria służące do leczenia zębów. Przeprowadza się wtedy również badanie kontrolne, a cała wizyta kończy się wybraniem przez dziecko upominku. Dzięki temu nie kojarzy ono wizyty u dentysty ze stresem i nieprzyjemnym wydarzeniem, a ewentualne późniejsze leczenie nie jest dla niego czymś nowym i przerażającym.

Fluoryzacja

Fluoryzacja (lakierowanie zębów) jest zabiegiem profilaktycznym, który jest przeprowadzany w sposób całkowicie bezbolesny i szybki. Po oczyszczeniu zębów miękką szczoteczką, powierzchnie zębów pokrywa się preparatem zawierającym fluor w wysokim stężeniu i w formie, która na dłuższy czas przylega do szkliwa. Dzięki temu następuje jego remineralizacja, czyli wzmocnienie. Zabieg ten zalecany jest co 4-6 miesięcy, jest również dobrym uzupełnieniem wizyty adaptacyjnej.

Lakowanie zębów

Jest to zabieg polegający na pokryciu specjalnym wypełnieniem szczelin i zagłębień w zębach. Najczęściej wykonujemy go u pacjentów 6-7 letnich po wyrznięciu ?szóstek?. Zabieg jest całkowicie bezbolesny i przeprowadzany w krótkim czasie. Dzięki zastosowaniu laku szczelinowego zmniejsza się ryzyko wystąpienia próchnicy aż do 90 %. Koszt, stopień skomplikowania i czas trwania lakowania jest wielokrotnie mniejszy niż późniejsze leczenie zębów stałych.

Wypełnienia w zębach mlecznych

Wbrew obiegowym opiniom, zęby mleczne należy leczyć tak samo, jak zęby stałe. Ubytki w zębach mlecznych w takim samym stopniu są dokuczliwe dla dziecka ? bolą, utrudniają jedzenie, powodują przykry zapach z ust. Dodatkowo, jako miejsce rozwoju bakterii (paciorkowców), mogą być przyczyną poważnych chorób, takich jak zapalenie gardła, zatok czy zapalenie kłębuszków nerkowych.

Wśród wypełnień używanych w naszym gabinecie znajdują się wysokiej jakości materiały glasjonomerowe (m.in. Fuji Triage) oraz kompozytowe. Atrakcją dla małych pacjentów są również wypełnienia kolorowe (Twinky Star).